Welkom!

Welkom!
Welkom!

maandag 12 januari 2015

In m'n schetsboek

Het aller-, aller-, allerleukste vind ik tekenen met kleurpotlood. Maar tegelijkertijd is het soms ook het aller-, allerengste. Want heb je eenmaal iets op papier gebracht, gaat het er niet meer af. Corrigeren is bijna onmogelijk. En daarom is het soms best eng om je tekening weer op te pakken. In plaats van dat grote, witte, imponerende vel papier heb je dan die net begonnen, half afgemaakte of bijna voltooide tekening, waarop je geen fouten meer mag maken. En natuurlijk is het ook niet altijd handig om met (veel!) kleurpotloden en een groot A3 papier te werken. Voor tussendoortjes en zwakke dagen kies ik dan voor mijn schetsboek, en maak iets eenvoudigs waarbij ik niet hoef na te denken. Veren bijvoorbeeld!






Of het houten hart, dat Sander in zijn techniekles heeft uitgezaagd. Lief!


Maar op deze vrije dag heb ik weer genoeg moed verzameld om door te gaan aan mijn gelukspoppetje in kleurpotlood. Hij nadert zijn voltooiing, dus hij verschijnt hopelijk snel op dit blog!

Mijn palet op dit moment:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren? Hartstikke leuk! De reactie wordt zichtbaar na controle.