Welkom!

Welkom!
Welkom!

vrijdag 12 november 2021

Urban Sketching

M'n hobby's staan even op een laag pitje. Wel wat gedaan de afgelopen weken, maar (bijna) geen tijd om te scannen. Dus hier een kleine inhaalslag. De tekeningen zijn allemaal gemaakt in mijn Sakura A4 schetsboek, met Lamy Safari EF nib, de Rotring Rapidograph 0.10 en W&N watercolor. Hoewel het papier niet geschikt is om te aquarellen, houdt het zich, op wat gebobbel na, goed. Helaas zien de scans er niet goed uit, maar ach, het gaat om het idee.  

 Elke maandagochtend wacht ik ruim een uur op oudste, op een parkeerplaats in Alkmaar. De McDonalds aan de andere kant tekende ik al eerder, maar ik zie nu dat ik hem niet op m'n blog heb gedeeld... Bij deze, gemaakt in Talens Art Creation schetsboek A5 (landscape) met Lamy Safari EF nib en W&N watercolor. 

 

Nu de auto aan de andere kant gezet en de Subway getekend.

 

Op een heerlijke zondagmorgen tekende ik eerst de Martinuskerk. Ik zat in de schaduw in de Bagijnensteeg met het zonnetje op de kerk. Genieten!

 
 
Op dezelfde zondag tekende ik ook op de dijk van Medemblik. Het werd al snel te koud, dus thuis ingekleurd. 

 
 
Met Urban Sketchers Zaanstad gingen Marijke en ik (wederom) naar de
Zaanse Schans. Het was een heerlijke, wel winderige middag.



2 opmerkingen:

  1. Zaandam gaat op mijn verlanglijstje om er "ooit" eens heen te gaan... nu ik jouw schets gezien heb. Mooi werk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Linda, en ja, de Zaanse Schans is echt héél goed voor de inspiratie! Ik denk dat je een jaar lang elk weekend kunt gaan, steeds weer een ander huisje!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren? Hartstikke leuk! De reactie wordt zichtbaar na controle.